Студія звукозапису: основні компоненти обладнання

Дата публікації 28.04.2016.

Практично все, що нам доводиться чути з телевізорів, на радіо, музика, реклама або банальний репортаж - це робота звукорежисерів. Але. Те, що ми чуємо - це вже кінцевий результат роботи, так би мовити, вершина айсберга. Але не всім извесно, що за цим стоїть багато знань, роботи і часу (від декількох годин до декількох днів і тижнів). Левова частка успіху залежить від студійного обладнання та вміння ним користуватися. Саме про принципи звукозапису і необхідного для цього обладнання піде мова далі.

Студія звукозапису: основні компоненти обладнання
  •  В першу чергу, перед тим, як їхати купувати або замовляти певний студійне обладнання корисним стане спершу підготувати до цього (або купити) відносно потужний комп'ютер, так як користуватися доведеться безліччю спеціальних програм і плагінів одночасно.

    Так само варто подумати про збільшення обсягу пам'яті. З огляду на те, що трек складається з величезної кількості доріжок (вокали, бек-вокали, інструменти і т.д.), число яких іноді досягає 100, і кожна з них стандартно записана в форматі не нижче WAVE (а це об'ємно), то ви самі розумієте, що пам'яті потрібно багато. Отже, вирішивши проблему з комп'ютером, приступаємо до справи.

    Розглянемо базові складові студії звукозапису: чим пишемо, куди пишемо і головне - навіщо.

    Перша складова студії звукозапису - що пишемо?

    Звукова карта - ось відповідь на це питання. Вже придумано серйозне їх кількість, так би мовити, на всі випадки життя: на один вхід, на кілька, з фантомним харчуванням і без нього, з вбудованими підсилювачами і компресорами, від компактних до відносно громіздких. Але це залежить від того, що конкретно, для яких цілей і якої якості матеріал ви збираєтеся писати. Для домашніх студій звукозапису цілком підійде на один або два входи і частотою від 48 kHz. До карток такого типу відносяться, наприклад MTRACKII від M-AUDIO або ж FIREFLY 302 PLUS від Phonic. Такі карти не варті серйозних грошей і використовуються, частіше, в аматорських цілях. Але якщо поставитися до цього з головою, то і у таких карт є перспектива. Можна ще багато говорити про кожну з звукових картах. Але топі серед досвідчених користувачів стоять карти від Native Instruments.

    Підключення звукових карт і їх установка не утруднить вас, так як підключаються вони безпосередньо через USB-вхід. Якщо карта з фантомним харчуванням (для підключення конденсаторних мікрофонів, про які йтиметься далі), тоді вона ще підключається до 220V.

    До питання ЧИМ ПИШЕМ можна ще віднести мікрофони для запису вокалу або інструментів. Це більш важливий момент в порівнянні з записом електронних інструментів, для чого варто їх безпосередньо підключити до карти і вже в ПО (програмне забезпечення) обробляти як вам завгодно.

    Для студійного використання підходять мікрофони конденсаторні. Вони відрізняються більшою чутливістю в порівнянні з динамічними. Такі мікрофони вимагають окремого (фантомного) харчування. Харчуватися вони можуть як від самої звукової карти, в якій ця функція передбачена, так і від пульта мікшера з фантомним харчуванням, через який можуть заводиться інструменти / мікрофони в звукову карту.

    Отже, мікрофони діляться на два основних типи: для вокалу і для інструментів. Часто зустрічається, що вокальні мікрофони використовують і для запису інструментів. Це не критично, але важливо розуміти, що лопатою таки бажано копати, а ложкою - їсти. Для домашньої студії з головою вистачить одного універсального мікрофона. Це і бюджетно, і дозволить вам зрозуміти, що для інструментів потрібен ще один мікрофон. Ось наприклад акустичну гітару краще писати за допомогою декількох мікрофонів: біля деки, біля грифа і «кімнату» (приміщення та його акустику) .До бюджетним моделям можна віднести GL-100, M-1B-S TAKSTAR або ж C03U CW SAMSON, також користуються популярністю моделі Perception120 AKG і AT2020 Audio-Technica. Зверніть увагу на M-ONE USB ART - це оригінальний мікрофон студійної якості, який дозволяє писати безпосередньо через USB-вхід.

    У професійних студіях до вибору мікрофонів відносяться більш делікатно. Вибір залежить від стилю музики, тембру голосу, індивідуальних переваг вокаліста і так далі. Практика показує, що в таких студіях стоять кілька варіантів мікрофонів. Серед них ми бачимо MK 4, MK 8 Sennheiser, P820TUBE, C214Stereoset, C314MP, C414XLII / ST AKG, а також KSM44SL Shure.

    Як доповнення до мікрофонів важливо не забувати про їх чутливості і окремо купити власники до них і обов'язково поп-фільтр. Тримачі типу павук спеціально розроблені для такого типу мікрофонів і захищають мікрофони від небажаних вібрацій та інших перешкод. Поп-фільтри використовують для усунення забивання повітрям мембрани мікрофона, що зустрічається при співі, коли вимовляються букви «Б», «П», «Т» та ін.

    Для запису інструментів використовують спеціальні мікрофони. Для запису акустичних інструментів краще використовувати моделі P170, C430 AKG, SM57LCE, PG81XLR Shure або ATM450 Audio-Technica. Для запису гітарних підсилювачів (для електрогітар) використовують E 609, E 906 від Sennheiser. Такі мікрофони, найчастіше, динамічні, так як гітарні комбіки пишуть на відносно високому рівні гучності, і використання чутливих конденсаторних мікрофонів ні до чого.

    Для запису ударних інструментів краще купити вже готові комплекти мікрофонів. Вони втречаются різних брендів, відрізняються за якістю і бюджету. ПО на сьогоднішній день вже допомагає нам обійтися без запису живих ударних, але все ж живий інструмент - це показник якості.

    Серед таких мікрофонів популярними можна вважати DRKB5C2MKII, DRKA5C2 від SUPERLUX, DS-1 і DS-2 від City Sound, MB / DK5 від Audio-Technica, RhythmPack від AKG і E 600 SERIES DRUM CASE від Sennheiser.

    Друзі, якщо поставитися до цього серйозно, то цілком реально записати пісню на звичайний диктофон на вашому телефоні, звести все це в найпростішої програмі, провести базовий мастеринг еквалайзером і готово. Ну, це, кнечно ж, жарт.

    Так само розповсюджений в використанні віртуальні інструменти у вигляді програм (семплерів). Серед них вже зустрічається все: від фортепіано, гітар і скрипок до цікавих синтетичних звуків і інших. Такі інструменти пишуться за допомогою MIDI-клавіатур, які ви зможете подивитися, вибрати і купити на нашому сайті.

    2 складова студії звукозапису - куди пишемо?

    Отже, ми вже знаємо, що ми пишемо. Мікрофони розглянули, із звуковою картою визначилися. Йдемо далі.

    Важливим моментом у створенні студії є вибір студійних моніторів. При їх підборі вже необхідно враховувати особливості самого приміщення, розмір і форму, так як це впливає на акустичну віддачу моніторів. Студійний моніторинг і приміщення - це вже ціла наука, і до сьогоднішнього дня немає конкретних законів і правил з даного питання. Але є кілька нюансів.

    Потужність моніторів - не показник якості. За правилами звукозапису, відомості та мастерингу, ці операції проводяться на гучності не вище, ніж нормальна людська мова. Тобто, при виборі важливий виключно частотний діапазон моніторів.

    Розстановка моніторів - 50% успіху. Вибравши монітори, важливо їх правильно розташувати щодо місця звукорежисера. Монітори розміщують на рівні голови звукорежисера таким чином, щоб голова була розташована на перетині осей звукових хвиль лівого і правого монітора, утворивши умовний трикутник.

    Бажано купити дві пари моніторів різних виробників. Це потрібно при мастерингу для порівняння звучання. Як правило, це роблять щоб почути, як кінцевий матеріал зазвучить з інших джерел. Другу пару моніторів краще купити нижче за якістю, так як більша частина аудиторії навряд чи слухає це на якісному звуці.

    Отже, які ж монітори вибрати? Для домашнього використання вам підійдуть монітори M-AUDIO AV40 MKII або ж S-DJ50X від Pioneer. Ці моделі порадують вас щодо прийнятним якістю звучання не дивлячись на вартість. При правильному використанні і такі монітори дадуть толк. На професійній студії використовують монітори з великим діапазоном частот і трохи могутніше. Такі монітори багатшими низами і відрізняються щільним, глибоким звучанням. Але з цим теж головне - не перестаратися. Щоб не вийшло, що класний звук буде виключно з ваших моніторів. Тому варто згадати про другий парі моніторів (див.вище).

    До професійних моніторів можна буде назвати HS8 Yamaha, SR-6 GEMINI, RM-07 Pioneer, LSR4328PAK JBL та інші. Вони самі по собі мають відмінності: з моніторами Yamaha варто бути обережним у плані низьких частот, монітори Pioneer залежать від правильного разположенія і поводяться по різному відповідно, ну а JBL не кожному по кишені. Так би мовити, є де розігнатися і є з чого вибрати.

    Ще одним елементом для звукозапису вокалу є навушники з хорошою звукоізоляцією. Звукоізоляція важлива, так як мікрофони вокальні чутливі і вловлюють кожен шерех, кожен звук. Тому важливо, щоб крім вокалу нічого не було чутно в студії під час запису.

    Також ми не можемо не згадати про «мозку» студії: програмному забезпеченні. На сьогодні вже придумано стільки програм, що не вистачить кількох годин, щоб тільки їх перерахувати. Але в нашому магазині ви зможете знайти і купити тільки ліцензійне ПЗ: для запису, до відома та мастерингу, бази семплів та інше.

    І тут назріває основне питання - навіщо?

     

    Для кого-то це хобі, для кого-то - робота, а кому - сенс життя. У кожного свій шлях, свої погляди і смаки. У кожного різні цілі і завдання. Але кожен з цих умовних особистостей зможе купити студійне обладнання згідно смакам, потребам і можливостям. Буде це монітор, звукова карта або мікрофон - все це ви зможете купити окремо або в комплексі в нашому магазині за найкращими цінами.

    Також у вас є можливість скористатися перевагами нашої програми лояльності і отримати свою знижку.

    Телефонуйте, приходьте, приїжджайте - ми завжди раді Вам. 

    ЛюксПро - це завжди якісно, ​​швидко, радісно і весело!

Якщо Вас зацікавила стаття, Вам буде цікаво довідатися про ці товари: