Професійне музичне обладнання Hammond

Hammond - американський виробник професійного музичного обладнання. Візитна картка компанії - компактні і продуктивні синтезатори, які стали справжньою класикою живих виступів. Завдяки інтегрованому цифровому інтерфейсу, пристрій підключається до девайсів для передачі цифрового сигналу. Синтезатори оснащені всім набором функцій для якісного перетворення звуку в більш чисті, деталізовані потік. Інструмент ідеально підходить для новачків і більш просунутих користувачів музичної індустрії

Про бренд Hammond

Електромузична продукція Hammond, що стала одним із найпопулярніших і найвідоміших брендів Америки, почала виходити в 1935 році у вигляді першого промислового клавішного інструменту - органу Hammond. Він позиціонувався як доступніша альтернатива церковним органам і як інструмент для музикування в домашній обстановці. Бренд отримав свою назву завдяки його засновнику Лоуренсу Хаммонду – американському інженеру та винахіднику. Крім свого найвідомішого винаходу - електрооргану, Хамонд став творцем і Hammond Clock, а також першого поліфонічного синтезатора Novachord.

Однак винахідницька діяльність творця легендарного синтезатора почалася далеко не з музичних інструментів: спочатку Лоуренс Хаммонд обіймав посаду головного інженера Gray Motor Company, який виробляв суднові двигуни, далі на світ з'явився його винахід системи Teleview (перший прототип окулярів для 3D фільмів), потім Хаммонд заснував свою компанію з виробництва годинника (Hammond Clock Company) і, нарешті – електромузичні інструменти.

Перша модель електрооргану, що отримала назву «А», була розроблена у 1934 році та представлена на виставці у Чикаго у 1935-му. Широку популярність орган набув завдяки своїм малим габаритам. Звук інструменту генерувався за допомогою електромеханічного генератора Tonewheel, визнаного найкращим генератором музичного звуку того часу. Звук органу давав вал, що обертається, з дисками (91 тон-диск). Кожен тон-диск мав свою швидкість обертання і рухався завдяки електромотору, що давало стабільність музичному строю. Такий метод синтезу звуку помітно виділяв інструмент і відрізняв його від своїх конкурентів, виводячи його на перші позиції. Революційним в інструменті Hammond Organ став адитивний синтез звуку, який досі використовується в більшості аналогових синтезаторів. Суть даного синтезу у створенні тембру шляхом злиття синусоїдних звукових хвиль, що дозволяють додати до основного тону до восьми додаткових обертонів.

Моделі серії A100 1959 року відмінилися від попередньої серії A випуском повнорозмірних органів із 61-клавішним мануалом. Однак ця серія набула своєї популярності переважно в церквах і жанрі госпелу.

Другу хвилю популярності Hammond принесло створення першого поліфонічного синтезатора Novachord в 1939 році. Інструмент синтезував звуки таких музичних інструментів, як піаніно, клавесин, духові та власні оригінальні звуки, мав 72-голосну поліфонію. Новаторством Novachord стало додавання нових ефектів реверберації, вібрато, хорусу. Звук інструменту модифікувався першими генераторами, що з'явилися в ту епоху, що обгинають ADSR.

У 40-х роках брендом було впроваджено нову технологію Leslie, що отримала свою назву завдяки інженеру Дональду Леслі, який на той час працює на фірмі Hammond. Для отримання амплітудно-частотної модуляції інженер виступив за заміну ефекту тремоло. Розробка Леслі дозволила створити цей типовий «тремтячий» звук зі складним просторовим забарвленням, характерний для інструментів фірми. У ті ж роки були розроблені портативні моделі серій M та її доступніші версії – моделі серії L. Дані інструменти мали 44-клавішні мануали.

У 1954 ознаменувався виходом серії електроорганів B, що отримала найвищі оцінки. Випуск наступної серії C об'єднав у собі всі функції B-моделей, відрізняючись лише змінами щодо зовнішнього вигляду. Електроорган B має унікальну систему тягових двигунів (drawbars), що йдуть як частина системи адитивного синтезу звуку. Темброва палітра конструювалася шляхом підмішування до основного тону гармонік (до восьми). Орган мав мануал на 61 клавішу, а також була 25-клавіша педальна ножна клавіатура. У модель серії В-3 надалі було додано перкусійний звук із різкою атакою, що формує його тембр. Це доповнення стало своєрідною візитною карткою бренду.

Моделі серії T 1968 стали останніми органами з апаратною версією технології Tonewheel. Інструменти включили ефекти моделей B-серії, динаміки Leslie. Остання модель, T-500, включила також і вбудований касетний магнітофон.

Після смерті засновника фірми Hammond бренд перейшов під участь Suzuki Musical Instrument Corporation в 1989 році, засновник якої був великим шанувальником продукції від Hammond. Так вийшли нові серії портативних синтезаторів Hammond XK-5, SK (як серія сценічних клавіатур) і XK (за функціями близько наближеною до моделей серії B), що відроджують удосконалену технологію Лоуренса Хаммонда - Tonewheel, а точніше її програмну. Всі нові електронні органи Hammond мають MIDI-контролер, що безумовно розширює сферу їх використання.

Отже Hammond – це, перш за все, інструменти, поширені в індустрії звукозапису від початку зародження епохи електромузичних інструментів. Продукція бренду – повноцінні універсальні інструменти, з визначними характеристиками та передовими функціями. Багато рок-музикантів і зараз віддають перевагу продукції бренду за її унікальний звук, а популярні сучасні бренди Native Instruments, Korg, Clavia Nord, Roland спираються на винаходи Лоуренса Хаммонда.